Jaanipäeva nädalal osalesime LTT (Learning, Teaching, Training) koolitusel. Koolitus toimus Soomes ning oli organiseeritud kohaliku projektipartneri SIEC juures. Ühtekokku kestis LTTA 4 päeva. Koolitusel osales 2 projektipartnerit Soomes, 1 Küproselt, 2 Hispaaniast, 3 Eestist, 2 Portugalist ja 2 Kreekast.
LTT tegevuse läbi saime võimaluse ühtlustada projektipartnerite arusaamu teenuste disain ja kuidas seda kasutada jätkusuutliku ettevõtluse arendamiseks ja keskkonnasäästlikuks teenuse pakkumiseks ning tõsta kõigi osapoolte teadmisi ja oskusi. Selleks, et jätkata projekti järgmiste sammudega, oli vaja saavutada ühtne teadmiste tase.
Koolituse teemad olid:
– Teenuse kavandamine nelja protsessifaasiga, keskendudes sünteesimisele ja prototüüpimisele. See omakorda suurendas osalejate teadmisi teenuse disaini faasidest ja disainimõtlemise loogikast
– Arutati ja harjutati sünteesimismeetodeid: afiinsusdiagramm, persoon, empaatiakaart, klienditeekond. Tänu sellele suurenes võime sünteesida intervjuudest saadud kvalitatiivseid andmeid, et luua persoonasid ja arendada empaatiakaarte.
– Maatriksi kasutamine ideede valimiseks prototüüpide loomiseks.
– Arutleti ja harjutati prototüüpimise meetodeid: maketid, disainiproovid, storyboards jne.
– Väärtuspakkumine ja selle seos isiku/empaatia kaardi meetodiga. Tänu sellele omandati oskus/võime luua sihtsegmendi isiku/empaatiakaardi põhjal väärtuspakkumine.
– Jätkusuutlikud ärimudelid ja keskkonnasõbralike teenuste pakkumine läbi teenuste disaini. Tänu sellele suurenes osaljeate oskus siduda teenuste disain jätkusuutlike ärimudelitega
LTT käigus ellu viidud tegevused olid järgmised:
– Partnerid esitlesid oma fookusgruppide/intervjuude tulemusi ja tulemused sünteesiti, leiti ühisosad.
– Intervjuutulemuste põhjal loodi persoonad ja analüüsiti neid ühiselt. Võrreldi erinevaid isikud, kes esindasid erinevate riikide leide.
– Õppemoodulite eesmärgid, teemad ja õpiväljundid arutati läbi ja koostati esimene mustand koolituslähenemise ja moodulõppekava loomiseks.
– Arutati võimalusi veebipõhise õppekeskkonna loomiseks ning pandi paika esimene võimalik lähenemine.
Koolitus aitas luua ka meeldiva ning vabam suhtluskeskkonna projekti partnerite vahel ning tänu sellele loob produktiivsema keskkonna ülejäänud projekti tegevuste tõhusaks ja tulemuslikuks elluviimiseks.
Käesoleva väljaande sisu eest vastutab projekti koordinaator ja see ei pruugi alati kajastada Euroopa Komisjoni või riikliku büroo seisukohti
Rubriigid